Jak to jest w O II ze śrubami do przykręcania kół?
Zamieszczone przez Nexus6
cos w tym jest :diabelski_usmiech szczególnie to, dla kogo są te sklepy :szeroki_usmiech k
Co wy chcecie ja to lubie te sklepy :szeroki_usmiech nawet mam z nich czasami korzysc :wink: Moge isc tam i obejrzec jak ladnie swieca radia i pokrecic gala np. :lol:
Kupic nie kupie tam sprzetu ,bo jest tam drogo(radia) glosnikow nie ma tych firm co bym chcial pomacac :wink:
Jak to jest w O II ze śrubami do przykręcania kół?
Czy śruby do przykręcania felg aluminiowych i stalowych są takie same? Nie dziwić się pytaniu, w Fordzie różniły się, bo felgi aluminiowe by Ford miały większe otwory, niż stalowe... A pytam, bo dokupiłem zestaw świetnie zachowanych używek stalowych 15'' na zimę i chciałbym do kompletu zanabyć i śruby....
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
stalowe maja kule a alu maja stozki z tym ze VAG w ori alu felgach tez stosuje kule zeby nie bylo wlasnie scen i problemow z zapasem jesli jest stalowy
kula i stozek to ta czesc styczna sruby lub nakretki
Nie proponowałbym śrub od stalowych obręczy do alu z m.in. z powodu mniejszej powierzchni przylegania. Kule w alu mogą rozbić otwory i fela poleci :evil: .
Stożki przylegają większą powierzchnią i problemu niet.
Chyba do alu są również dłuższe, ale nie jestem pewien. :confused
Nie proponowałbym śrub od stalowych obręczy do alu z m.in. z powodu mniejszej powierzchni przylegania. Kule w alu mogą rozbić otwory i fela poleci :evil: .
Stożki przylegają większą powierzchnią i problemu niet.
Chyba do alu są również dłuższe, ale nie jestem pewien. :confused
pzdr
jesli w alu loze jest pod kule to musi sruba/nakretka byc kula a nie stozekiem
Witam
w skodzie jest taka zasada, że jeżeli są orginalne skodowskie alumki to śruby są takie same do alum i do stalówek. Jeżeli ktoś nie wierzy polecam etos lub etka ( tem sam nr części, różnica: dodają plastikowe nakładki do alum dla efektu wizuaknego) k
tak jak pisałem reguła ta obowiązuje tylko przy orginalnych skodowskich alumkach, przy alumkach innych firm stosuje się inne śruby (ze stożkiem a nie kulą ),mogą pojawić się takie problemy tak jak opisywał JACG, ale najczęściej się odkręcają ze względu na mniejszą powierzcznie przylegania śruby do felgi
OGÓLNIE! Do felg stalowych są inne śruby a do Alu inne.
Śruby do sam. osob. dzielą sie na trzy grupy :
1 kuliste - z regóły do stalówek
2 stożki - z regóły do alu
3 tzw "pływające" to te z podkładką - tylko Alu (by nie wycierały gniazda w alufeldze)
Do nowych i firmowych felg przy zakupie dołączane są śruby do felgi - bynajmniej ja tak robie. Śruby dobiera sie wg. skoku gwintu, długości otworu w feldze (śruba musi złapać i co najmniej 6 razy sie obrócić, oraz od powierzchni przylegania kulistej i stożkowej.
W niektórych japońcach spotkać można jeszcze inny rodzaj śrób - ale nie o tym mowa!
Osobiście wiele razy spotkałem sie z przypadkami przykręcania felg nie tymi śróbami co trzeba, bo "klient takie miał i jeździł tak już wiele lat i nic".
Mam nadzieje że pomogłem. Pozdro apa
Do orginalnych felg alu do O1, O2 z ASO, nie jestem dziś na 100 % powiedzieć czy śruby są kuliste czy stożki - jutro dam znać jakie są.
A co do śrób pływających to "panielpoz" nie masz racji, gdyż do centrowania felgi na piaście nie służą śruby tylko pierścienie dystansujące.
Śruby pływające nie wycierają gniazd w felgach tak jak standartowe (kuliste czy też stożki).
Hm, pytanko z innej beczki. Fele z OI zapasują do Superba? Mamy niecny plan, być może jutro bedzie relacja zdjęciowa jeżeli się zdecydują rodzice :twisted:
Szkoda, to tata bedzie miał(o ile się zdecydują) 2kpl alumek :twisted:
Hm, a jak by można było jeszcze podwyżyć z jakieś 3cm zawieche(4x4+pakiet na bezdroża już mamy+stalowa płyta :twisted: )
Do orginalnych felg alu do O1, O2 z ASO, nie jestem dziś na 100 % powiedzieć czy śruby są kuliste czy stożki - jutro dam znać jakie są.
A co do śrób pływających to "panielpoz" nie masz racji, gdyż do centrowania felgi na piaście nie służą śruby tylko pierścienie dystansujące.
Śruby pływające nie wycierają gniazd w felgach tak jak standartowe (kuliste czy też stożki).
sa kuliste jak w calej gamie aut VAGu
co do srub plywajacych to wiekszosc firm nie produkuje felg alu z rozstawem 4x98 a do fiatow stosuje sie wtedy 4x100 z plywajacymi-a pierscienie centrujace to zupelnie inny temat i nie o tym tu mowimy bo nie ma nic wspolnego z rozstawem srub
mozliwe ze sruby/nakretki do tego celu jak mowisz ale jakie firmy stosuja to w orginale? chodzi mi o marke auta??? czy istnieje problem wytartych ganiazd??? mam doczynienia z alu felgami ale zjawiska tego jakos nie zaobserwowalem
Felgi z OI nie pasują do Superb, bo O1 na 5*100*57, a superb 5*112*57- rozstaw śrub nie ten sam.
[ Dodano: Czw 20 Paź, 05 20:12 ]
mozliwe ze sruby/nakretki do tego celu jak mowisz ale jakie firmy stosuja to w orginale? chodzi mi o marke auta??? czy istnieje problem wytartych ganiazd??? mam doczynienia z alu felgami ale zjawiska tego jakos nie zaobserwowalem
Śruby pływające stosuje np Mazda. Honda - do alu oczywiście.
Po drugie jeśli by nie były potrzebne to po co by je produkowano!
Komentarz